Halaman

Khamis, 5 Mac 2015

Kenapa Perlu Serius Ketika Bercinta

   Bercinta tuh semua orang cakap mudah. Carilah sesiapa yang disukai kemudian bercintalah! Tak susah pun kan? But kau dah fikir ke sampai bila kau nak macam tuh? Sampai kau dah kerepot baru kau mula nak start bercinta dengan serius? Come on lahh .Kalau umur kau dah 20 ke atas, kau sepatutnya berfikiran matang dan fikirkan masa depan kau dengan seseorang yang bakal kau habiskan sisa hidup bersama.

   "Relexlah", "chill lahh... Umur masih muda", "enjoy dulu"... Itulah ayat yang selalu kau guna bila kau belum lagi fikir pasal kahwin. Cuba kau fikir sejenak. Kau main-mainkan perasaan orang tuh kau ingat seronok ke? Kau dah kenal dia bertahun-tahun then kau clash macam tuh je. Kau tak rasa rugi ke sebab kau dah habiskan banyak masa dengan orang tuh then kau cari yang baru dan kau start kenal-kenal dia pula.

   Kau cakap, "nak buat macam mana tak ada jodoh", "dia tak ngamlah"... Sampai bila kau nak terus macam tu? Bertukar pasangan bersilih ganti sedangkan umur kau makin meningkat? Be matured lah sahabat. Jangan kau habiskan masa kau dengan hobi kau yang terlebih suka berkenalan dengan gadis-gadis atau jejaka-jejaka di luar sana. Bila umur kau dah mencecah 20 tahun kau sepatutnya sudah ada wawasan dalam hidup kau. Bukan buat sesuatu yang tak mendatangkan manfaat dan faedah untuk kau. Let's think about that...