Halaman

Ahad, 29 Mac 2015

Dekatkan Aku denganMu, Rabbi

Rabbi...
Kau kuatkanlah semangat aku
Berkati kehidupan ini
Permudahkan segala urusanku
Hanya padaMu aku berserah...

Rabbi...
Jadikan sakit ini sebagai penghapus dosa-dosa khilafku
Ampuni hambaMu yang hina ini
Jadikan aku insan yang kuat
Kuat dalam menempuh dugaan dunia yang kian penghujung
Bantu aku Tuhanku...

Rabbi...
Limpahkan kasih sayangMu padaku
Luaskan kemaafanMu untukku
Berikanlah aku petunjuk agar aku tetap berada di landasan sebenar
Pimpinlah aku
Tegurlah aku jika aku mulai lalai

Rabbi...
Ternyata langkah kaki ini mulai rapuh
Peluklah aku dengan kasih sayangMu
Agar aku dapat merasa aku masih diperlukan
Agar aku terus cekal dan tabah
Agar aku boleh melakukan yang terbaik
Sehingga akhir nafas ini...

Rabbi
Aku bersyukur Kau telah menghadirkan insan yang bermakna dalam hidupku
Kau panjangkanlah usia mereka
Panjangkan juga usiaku agar aku dapat membahagiakan mereka
Berkatilah mereka
Peliharalah mereka
Kerana aku sayang mereka sesungguhnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan