Halaman

Jumaat, 15 Mei 2015

Kasih Ayah

Setiap kali aku terima whatsapp daripada ayah, mesti satu soalan yang akan kerap dia tanya,

"Ina okey ke?"

Dan seperti kebiasaan aku akan balas,

"Ina okey je. Ayah jangan risau."

Dan ayah aku...

"Baguslah. Jaga diri dan jaga solat."

Setiap kali itu jugalah aku harus berbohong padanya. Sebenarnya, Ina tak okey! Langsung tak okey!!!
Tapi,
aku tak dapat nak luah semua tuh
sebabnya...
Aku tak nak dia risau dengan keadaan anak tunggal perempuannya yang dah makin luntur semangat pada waktu ini.
Aku terpaksa menipu yang aku tak ada masalah walaupun terkadang beban itu dah tak mampu lagi aku tanggung.
Ayah...
Ina nak ayah
Ina dah terluka dengan keadaan
hampir saban hari mengalir air mata

Ahhh!
Aku harus kuat!
Walaupun jalan ini makin sukar
Aku harus tabah!
Macam ayah selalu cakap,
Allah tak pernah lupakan kita dan dia sentiasa ada...
jadi,
berdoa padaNya
mintalah padaNya...

Ayah...
Lepas ni tolonglah jangan tanya lagi soalan sama ada anak ayah ni okey ke tak. Sebab Ina dah tak sanggup untuk menipu setiap kali soalan tuh ditanya...
Rasa berdosa...
Ina tak nak menangis lagi setiap kali terpaksa menipu ayah
Maafkan diri ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan