Halaman

Khamis, 5 Februari 2015

Hargailah Dia Untuk Sesaat

   "You only know love when you let her/his go"

   Hadirnya seseorang itu dalam hidup kita sebenarnya mempunyai impak. Tak kisahlah kesannya kecil or besar sekalipun. Memang sudah menjadi sifat manusia kalau dah kehilangan baru nak menghargai. Barulah rasa nak mencintai and then menyesal. But, apa yang kau dapat? Sebab hati dia kau dah lukai dan sebab tuh lahh dia tinggalkan kau. So, puaslah kan?

   Sometimes, seseorang tuh datang dalam hidup kita sekejap je. Kadang-kadang kita tak tak tahu pun yang kita akan kehilangan dia. So that, kita buat tak layan dia. Bila rasa dia tuh annoying, kita langsung tak peduli kat dia. Bila dia bebel kat kita, kita marah dia balik. Sedangkan bebelan dia tuh bersebab dan untuk kebaikan kita jugak. Lepas dia dah pergi, masa tuh lahh baru kita nak terhegeh-hegeh. Still bermakna lagikah buad dia?


   Manusia ni ada batas sabarnya jika dia langsung tak dihargai. Apa kau ingat dia tak ada perasaan ke kau nak mainkan hati dia suka hati kau? Kalau kau bosan, baru kau cari dia? Kalau kau dah menyampah dengan dia, kau biarkan dia sengsorang? Don't be cruel okey sebab bila hati dia dah berpaling dari kau jangan pula kau cari dia pulak.

   Tak kisahlah siapa "dia" yang datang dalam hidup uols. But, you must appreciate them and you must do that! Tanpa penghargaan daripada seseorang, siapalah manusia tuh? Manusia ni perlukan penghargaan dalam hidupnya even dia tak mintak balasan wang berjuta ringgit. Cukup dengan menghargai apa yang dia buat dah cukup buat dia bahagia dan rasa dihargai.

   Jangan sampai "nasi jadi bubur" sebab kalau time tuh uols menyesal macam mana pun semuanya takkan sama macam dulu lagi. Sebab apa? Sebabnya hati yang ditoreh berkali-kali pasti meninggalkan parut yang dalam dan banyak. Sedangkan luka di kulit yang kita nampak pun take time nak sembuh apatah lagi luka di hati yang kita tak nampak.