Halaman

Jumaat, 22 Ogos 2014

Hubungan Boleh Retak Jika...

   Dalam sesebuah perhubungan pasti ada asam garamnya ,right ?Kadangkala ,sesuatu hubungan yang kita cipta mampu jadik retak lalu musnah .Sememangnya kita tak nak lahh kan hubungan kita yang telah sekian lama terbina hancus macam tuh je .But ,sometimes kita kena kaji dan lihat apakah punca yang boleh buatkan hubungan kita hancus musnah .

   Kat sini Chiq Neyna akan share ngan uols apakah yang menyebabkan kekadang tanpa kita sedari kita mampu membuatkan hubungan itu terputus .


  1. Berfikir si dia sibuk dan uols secara automatik takkan contact ngan si dia. Sometimes ,si dia memang menunggu kita contact dia dulu nak tengok sama ada kita neh ingat @ rindukan dia tak.
  2. Ego .Ini memang masalah besar .Kalau gaduh je mesti tak nak mengalah .Uols kena ingat ,dalam sesuatu perhubungan kena ada yang mengalah. So that ,pergaduhan itu takkan berlangsung berabad lamanya.
  3. Tak percayakan si dia @ selalu ragu ngan si dia. Tak dinafikan dalam hati kadang-kadang tuh terdetik perasaan macam tuhh .But ,jangan terlalu berfikiran negatif & always think positif oke .Apatah lagi mereka yang terlibat dalam percintaan jarak jauh (PJJ). Kepercayaan itu tersangatlah penting untuk mengukuhkan hubungan yang sedia ada.
  4. Tidak meluahkan perasaan .Maksudnya ,walaupun uols selalu bersua muka uols tetap kena luahkan perasaan yang uols rindukan or sayangkan dia. Apatah lagi yang berjauhan. Sebab bila pasangan uols tahu yang uols sayang @ rindu si dia ,si dia pasti akan menghargainya dan tahu uols masih mencintainya.
  5. Tak ambil berat @ tak pedulikan si dia. Ini penting sangat dalam sesebuah hubungan .Sebab dengan caring yang mampu membuatkan pasangan uols tuh sayangkan uols .
  6. Kurangnya perhatian. Bila seseorang itu telah mencintai anda ,secara langsung si dia mahukan perhatian daripada uols. Walaupun rasa seperti kebudak-budakkan itulah realiti kerana si dia mahu uols memberi perhatian padanya. Kalau tidak, pasti merajuk !
  7. Tak pernah menghargai apa yang si dia lakukan. Uols kena ingat ,jangan sampai bila kita kehilangan si dia baru nak menyesal.
   Seseorang yang hadir dalam hidup kita takkan sama seperti yang lain jika kita kehilangannya .Jadi ,hargailah pasangan uols dan jangan biarkan hati mereka terluka dalam diam .Tak selalunya ada seseorang mencintai kita seperti si dia yang mencintai kita ngan ikhlas .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan