Halaman

Khamis, 3 Julai 2014

Cara Melupakan Seseorang

 
 Kenapa terlalu susah untuk aku lupakan dia ?Kenapa ?Apa lagi yang harus dilakukan untuk melupakan si dia yang pernah bertakha di hati pada suatu tika dulu .

   Okey ,kat sini Chiq Neyna nak share sikitlah dengan uols how uols nak lupakan orang yang pernah uols sayang dululah .Bak kata lain ex-couple uols lahh .Ex-gf/bf uols yang uols sayang nyotttt nyottt dulu neh .

   Chiq Neyna faham memang susah kita nak lupa .Always selalu kat fikiran kita kan ?Makin nak melupakan ,makin mengingati .So that ,Chiq Neyna nak kongsi ngan uols tips yang pernah Chiq Neyna amalkan .

1-Perkara yang paling penting kena buat adalah berdoa pada Allah agar Dia hapuskan perasaan uols pada si dia yang tak pedulikan uols tuh .Selepas solat tuh ,berdoalah .Nak menangis pun takpe .
2-Cuba lupakan moment yang boleh uols ingatkan dia pada dia .Contoh ,tempat yang uols selalu pegi .Apa yang dia suka dan apa-apa sajalah yang berkaitan ngan ex-lover uols tuh .
3-Jangan bersendirian .Kalau uols sengsorang dan tak hang out ngan kengkawan uols ,kompem lahh uols akan selalu teringatkan dia .So ,elakkan !
4-Uols kena tunjukkan yang uols boleh happy dan tingkatkan prestasi hidup uols walaupun dia dah tak sayangkan uols .Uols buat sampai dia rasa menyesal kerana lepaskan uols dulu.
5-Buka buku baru .That's mean ,uols kena cari pengganti dia dan teruskan life uols yang happy always tuhh walaupun tanpa dia .Apa ,dia ingat dia seorang je boleh bahagia ???

   Itu lahh petua dan tips yang dapat Chiq Neyna share ngan uols .Hope ,dapatlah kurangkan sikit beban uols yang dah memang susah sangat nak lupakan ex-lover uols tuh .Disebalik berusaha ,uols kena jugak berdoa pada Allah sebab hanya Allah je yang dapat bantu uols kerana Dialah pemilik hati kita sebenar-benarnya .Semoga berjaya !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan