Halaman

Rabu, 16 Julai 2014

Perkara Yang Harus Dilakukan Jika Sayangkan Seseorang

   Assalamualaikum .Dalam kehidupan kita mesti kita mempunyai orang yang tersayang like family ,kengkawan dan tak lupa jugak lover uols tuh .So ,apa yang patut uols lakukan kalau uols dah sayang dorang tuh ?Mestilah uols akan lakukan something that yang menunjukkan uols sayang dorang kan ?For example ,uols akan caring ngan dorang right ?Tapi caring yang macam mana ?

   Okey ,kat sini Chiq Neyna nak share sikit lahh ngan uols how kita nak tunjukkan yang kita memang sayang dorang sesangat but uols kena ikhlas dan bukan hipokrit semata-mata okey .For me lahh kan ,if kita dah sayangkan seseorang tuh dan jalan yang terbaik untuk kita buktikan yang kita sayang dia adalah ngan mendoakan dia .After solat tuh ,kita doakan kesejahteraan untuk mereka yang tersayang .

   Selain tuhh ,hendaklah kita pimpin dorang bersama-sama kita ke syurga Allah .Uols tak perlu jadik ustajah or ustaj segera tuk pimpin orang lain jadik baik .Semuanya harus bermula ngan niat dan sesama kita berusaha ngan dorang yang tercinta tuk mengejar akhirat .

   Sanggup ke kita tengok orang yang kita sayang tuh jauh dari jalan yang sebenar sedangkan uols mementingkan diri sendiri ngan melakukan amal jariah .Not fair right ?Buktikan yang kasih sayang yg ada pada uols tuh mampu membuat dia mengingati Allah .But ,ingat !Jangan pulak uols yang sengaja bikin drama buat bebaik .Depan dorang je uols macam malaikat tapi bila kat belakang hilang semua perwatakkan yang baik tuhh .Be yourself okey ,dear .

   Bak kata Ustaz Azhar Idrus...
   See ?In shaa allah ,allah akan selalu bersama orang yang ingin berubah menjadi lebih baik .Semoga dipermudahkan jalannya .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan