Halaman

Isnin, 30 Mei 2016

Chubby?

"Aku tengok kau sekarang makin besarlah"
"Kau ni makan banyak, patut badan gemuk"
"Hei, mok!"

Persetankan manusia-manusia yang mencela kau.
Yang menghakimi pada saiz badan kau.
Mereka sendiri tidak sedar diri
Mereka juga bukan perfect
Bukannya kurus juga
Muka berjerawat pula tu

Sekurangnya kau lagi comel dari diaorang
Muka cute
Pipi flawless
Senyuman kau menarik
Mereka apa ada?
Orang pun tak sudi nak pandang

Biar chubby asal tak buruk perangai
Usah peduli manusia bersuara sumbang
Kerana mereka ibarat kumbang yang mencari tahi
Selalu mengganggu ketenteraman manusia-manusia comel
yang macam kau dan aku

Kau chubby dan aku pun chubby
Kita ada geng
Kita lagi kuat
Mereka belum tahu kekuatan orang chubby macam kita
Kalau sekali hembus, kekabu pun boleh terbang
Mereka ada?