Halaman

Rabu, 19 Ogos 2015

Pasang Surut Dalam Hubungan

   Setiap hubungan yang wujud antara lelaki dan perempuan pasti takkan terlepas daripada pergaduhan dan persilisihan pendapat or misunderstanding. That's normal. Tak mungkin dalam hubungan tu tak ada pergaduhan langsung. Mendatar je graf. Semakin kita kenal seseorang tu, makin banyak salah faham or pergaduhan yang akan wujud.

   Tapi tuh tak bermaksud seseorang itu cuba mencari kesalahan then nak bergaduh. Nope! Pergaduhan yang wuud tu yang akan buatkan sesebuah relation become strong dan kita akan lebih mengenali pasangan kita tu macam mana.

   Selalunya kita lihat pasangan yang baru je bina hubungan mereka takkan bergaduh. Indah-indah belaka. Itu sebenarnya baru di tahap permulaan hubungan. Memang tak akan ada isu yang akan timbul untuk dibicarakan. But, bila hubungan tu semakin bertambah usia pasti akan wujud juga pergaduhan. Percayalah.

   Bergaduh di sini bukan bermaksud untuk buatkan hubungan itu retak then putus di tengah jalan. I mean, dengan pergaduhan kita boleh continue dan tahu kekuatan hubungan tu macam mana. Kita akan tahu macam mana nak handle masalah tu bila terjadi lagi pergaduhan. Sebenarnya pergaduhan tersebut adalah untuk mematangkan perhubungan tersebut.

   Lain pula kalau asyik bergaduh non-stop. Ada je yang tak kena di hati. Kalau dah jadi macam tu, make sure selidik di mana kurangnya and why asyik nak gaduh je sampai hati pun boleh jadi tawar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan