Halaman

Sabtu, 11 Julai 2015

Tahniah Sahabat-Sahabatku

   Assalamualaikum! Rasanya dah lama chiq Neyna tak mencoret apa-apa nukilan di blog sejak pulang dari Sabah. Bukan busy or what. But, dah tak dapat connection wifi lagi macam dulu. Ayah, Chiq Neyna tak nak guna wifi lagi. Maklum sajalah bila dah ada internet di handphone sendiri kan. Lebih mudah nak diguna kat mana-mana je.

   By the way, Chiq Neyna nak ucap sekalung dan berkalung-kalung tahniah kepada sahabat or teman sepermainan dan sehingusan Chiq Neyna yang dah pun bertunang, bakal bernikah dan tak kurang jugak akan menikah terus tanpa bertunang hujung tahun ni. Tahniah sangat-sangat. Antara kita berempat, aku sorang je belum terikat apa-apa. Jelous ngan hangpa. Sob! Sob!

   Then tadi Chiq Neyna dapat berita kawan Chiq Neyna yang paling muda antara kami berempat akan menikah hujung tahun ni. Terkejut okey! Siap book Chiq Neyna jadik pengapit lagi. Aku tak kisah. Nampaknya, hujung tahun ni Chiq Neyna terpaksa dan wajib pulang ke Kedah sebab dua orang sahabat Chiq Neyna akan menikah. Tak apalah, aku berkorban demi hangpa. Hiks!

   Sahabat-sahabatku, semoga hubungan yang bakal tercipta antara korang dengan pasangan korang akan berkekalan dan bahagia. Aku gembira bila tahu korang akan mencipta hubungan yang halal yang sememangnya mudah untuk korang kumpul pahala. Tahniah again. Aku akan selalu mendoakan yang terbaik untuk korang. Dari kita kecil sehinggalah masing-masing dah pun dewasa, hubungan persahabatan kita tetap utuh. Aku harap, lepas korang dah jumpa kebahagiaan masing-masing janganlah dilupakan prsahabatan kita yang telah tercipta sejak dulu lagi.

   Buatlah yang terbaik untuk hidup korang. Benarlah kata Tuhan, jodoh itu akan datang bila seseorang itu telah bersedia. Dan... korang telah pun bersedia untuk menempuh hidup yang lebih mencabar. Tahniah sayang-sayangku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan