Halaman

Ahad, 25 September 2016

Kadang Kala

Lemah... Longlai memikirkan liku hidup yang kian payah.
Huhh... Helaan nafas dilepaskan berat sekali.
Pandangan dilemparkan jauh diluar jendela
Memerhati gelagat manusia-manusia yang sibuk mengejar masa dunia.
Huhhh!
Sesak di dada ini.

Pandangan dilemparkan ke dada syiling
"Hidup sebenar aku akan bermula. Tapi, kenapa aku tidak menjumpai jalan benar itu? Tuhan, permudahkan apa yang sukar untukku. Jika jalannya payah, mudahkanlah. Mudahkanlah."

Buntu untuk memulakan dari kanan atau kiri
Semakin sesak difikiran
Tiada cahaya yang menanti dihadapan
Pandangan masih kabur.
Ahhh!

Tuhan,
aku serahkan segalanya kepada-Mu
Jika aku ingin putus asa, berikan aku semangat baru.
Agar aku tahu perancangan-Mu adalah sebaik-baiknya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan